Ovidiu Eftimie

Cartierul General

Cum te faci javră

Mi-a atras atenția formularea procurorilor cu oamenii răpiți și duși în sclavie la Berevoiești: „victimele erau răpite din locuri publice (de lângă biserici, locuințe, gări şi autogări)”.

Acum, înainte de a merge mai departe trebuie să precizăm că, dacă s-ar putea obține curent electric din ipocrizie, România ar fi nu una ci două super-puteri mondiale în materie de energie.

Locurile alea publice coincid, de obicei, cu locurile publice de cerșit. O să merg mai departe și o să spun că, dacă tot erau la cerșit, majoritatea erau țigani. Și ei, și alții păcăliți sau răpiți prin alte metode. Și, văzând țigani la muncă silnică, un țăran român nu se înduioșează ca un bou de capitală, un țăran român se bucură.

Comunitățile de țigani din zonele rurale nu sunt văzute cu ochi buni de oamenii care stau în zonă. Impresia generală e că nu muncesc, fură și cerșesc. Dar mai ales fură, de prin culturi, de prin pădure, de prin curți. Țăranii gospodari sunt, oarecum, ostatici în propriul sat. De la oraș li se spune să fie toleranți, ei stau cu furca sub pernă pentru orice eventualitate. Și, revenind la ipocrizia românească, deși avem câteva exemple de țărani răsculați care au vrut să elimine țiganii de la ei din sat (Bolintin, Apața), nu prea avem exemple în care s-au unit și au construit o piramidă sau măcar o stație de autobuz.

Așa că ăia de la Berevoiești, care s-au făcut că nu văd că e plantație de sclavi la ei în zonă, nu sunt așa, javre, că i-a făcut mama. Sunt javre din experiență.

Că tot e ziua Franței: când mănânci bagheta cu unt pe-acolo și dai sfaturi despre cum trebuie integrați țiganii în societate, ești un om evoluat, civilizat, european. Când ai tabăra de țigani la tine-n țară imediat îți vin idei de-astea extremiste, despre cum să-i iei, să-i aduni, să le dai 300 de euro și să-i trimiți acasă în România, să-i integreze ei.

Pe la paragraful ăsta, oligofrenul tipic va crede că sunt de acord cu trimiterea în sclavie a cerșetorilor, țiganilor și a veganilor. Nope. Vreau doar să zic că s-a ajuns la așa ceva în urma a zeci de ani de rezolvat probleme de la distanță. Este ușor să te sui la tribună, să te sugrumi cu cravata și să explici cum trebuie integrați țiganii social. E greu să îi dai un salariu ca să se integreze social mai bine. Sunt trei miliarde de asociații de protejare, și vreo 10 locuri de muncă create.

E ușor să dai un leu unui cerșetor, sau unuia de la UNICEF sau WWF care face același lucru pe stradă, uitând că astfel încurajezi genul ăsta de activitate. E mult mai greu să te abții de la astea, că nu te mai crezi superior că ai ajutat oameni pe stradă.

Că tot se vor pensii mai mari pentru aleși locali, parlamentari și alte creaturi. Nu mai bine nu-i plătim deloc pe ăștia și facem altceva? Cum ar fi să dai impozit zero pe venit vreo 5 ani dacă angajezi un țigan sau un ultra-sărac? Că nu se umple statul de bani din ăia 300 de lei pe care-i ciordește de la angajator la fiecare salariu minim. La un milion de angajați ar fi 300 de milioane de lei pe lună, cât fură un parlamentar leneș. Bani pe care oricum nu-i încasezi, că nu angajează nimeni.

Până atunci o să stăm să ne uităm urât la țăranii din Berevoiești, cu 28% țigani în comună (apropo, ghici ce etnie era majoritară în satul unde au fost găsiți ăștia) și o să le cerem să-i integreze social. A, și dacă văd ceva în neregulă, să sune la poliție.

5 Comments

  1. Sunt curios de unde se obține „adeverința de țigan” în cazul în care se dă vreo lege… :))

    • eftimie

      Institutul național de statistică are aceste date, cu ăia de s-au declarat țigani. De-acolo.

  2. Blegoo

    Țiganii nu pot fi integrați, e contra culturii lor.
    Vorbesc serios, nu fac mișto.

  3. S-ar putea ca statul sa nu fie de acord cu propunerea ta de scutire. Conform ITM, prin 2015 vreo 30% din salariați câștigau salariu minim.
    În plus, sunt deja scutiți unii care au de obicei salarii relativ mari. E un pic de antisocialism pe aici.
    Oarecum tolerabil cu sclavi. Doar pe TV se indigneaza lumea.

  4. Adica nu a trecut niciun popa pe acolo, niciun postas, niciun betiv din greseala, si nici copiii nu au alergat vreo capra ratacita pe acolo.
    Zau. Si eu la tara dupa cateva ore dupa ce ajunsei, si vreo 2 si-au facut drum prin fata casei. Si popa peste cateva zile.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Theme by Anders Norén