Cu bicicleta pe Calea Victoriei

Fiind o persoană lipsită de orice compas moral am ciordit ieri seară o bicicletă de la hipsteriță și m-am dat cu ea pe Calea Victoriei, unde e pista aia mișto de biciclete ce-i enervează pe domnii cocalari cu mașini. Între Victoriei și Universitate am întâlnit 6 grupuri de bicicliști, din care 4 foloseau ambele benzi, și de dus și de întors, ca să se poată conversa între ei și să nu fie atenți pe unde merg. Jumătate dintre ei au trecut liniștiți pe roșu, că era noapte și traficul era relativ lejer. Și sunt cretini.

Acest selfie jenant este făcut în onoarea prietenului meu Lucian Mindruta.

Acest selfie este făcut în onoarea prietenului meu Lucian Mindruta.

Altfel, fain să te dai cu bicicleta, eram chiar mulțumit până am ajuns la primul accident. Un tip stătea pe spate cu mâinile ca veverița (pentru cine n-a mai văzut un accident cu politraumatism cranian, cam așa e) și am văzut și mașina care l-a lovit câțiva metri mai încolo, cu tabla relativ îndoită. Ăia de la ambulanță au rugat câțiva prieteni să-i ajute să-l urce pe targă. Eu am dat bicicleta înapoi hipsteriței și am decis să fiu în siguranță.

În afară de faptul că mă durea curul de la șaua incomodă, n-am pățit nimic.

Salut, cea de-a doua carte a mea, Bacalaureat, a apărut deja prin librării. O găsești online la Emag, Nemira, Cărturești sau Libris.

16 thoughts on “Cu bicicleta pe Calea Victoriei

1. Lepka

cand m-am reapucat sa merg cu bicicleta acu vreo 2 ani radeam de cei care poarta casca..si-mi ziceam plm, pedalam ca un zmeu la 9 ani fara casca, e penibil sa o port acu la 35…cand am atins 65 km/h pe o coborare, am reevaluat situatia si mi-am cumparat una….azi am facut niste “cascadorii” pe la 45 km/h si singurul motiv pentru care nu-am nimic rupt e pentru ca am picat in cap, iar singurul motiv pentru care pot sa scriu acest comment e ca acesta era dotat cu o casca buna (dar sunetul pe care l-am auzit cand s-a izbit capul de asfalt o sa ma mai bantuie o vreme). Asa ca o casca buna si plimbari prin paduri si prin munti si pedaleaza ca e misto.

1. Atti

Mda, sunetul ala te bantuie o vreme. Casca crapata in urma intalnirii necontrolate cu un colt de bordura, din aia comunista de granit, o mai am si azi.

2. eftimie Post author

Și omul ăsta, accidentatul, avea cască. Dar aici mașina a fost mai puternică.

3. Gany

Atenție la cască. Nu sunt proiectate să absoarbă decât un șoc. Trebuir schimbată apoi 🙂

2. CID

Poate hipsterii ar renunta la bicicleta daca ar sti ca dauneaza potentei. E adevarat,cred ca e vorba de ciclism de performanta, dar nu se stie.

3. mac gregor

ochii pe aia de afara: toti biciclistii poarta in Germania casca. Te iei dupa aia vechi in meserie, nu te dai putoi.

Si nu e lege in Germania sa te oblige. Dar TOTI bai, TOTI.

1. cristi

nu stiu in ce satuc din Germania stai tu, dar unde sunt eu, (oras mare monser!) sunt o gramada de idioti care se dau si tare si fara casca.

4. seabornen

Mie imi plac biciclistii care merg pe trotuare aglomerate asa usor si agale incat trebuie sa-i depasesti mergand la pas. Cel mai frumos e cand pe trotuare aglomerate vin biciclisti grabiti din ambele sensuri ca doar stim cu totii ca pe strada e periculos sa mergi cu bicla

1. alex

Daca merg agale in aglomeratie nu inseamna ca aia e viteza lor medie. Cu bicla ai o viteza medie de 10-15km/h daca mergi legal si cu bun simt, cu pasul cam 6km/h. Plus ca pe bicicleta stai in sezut, aceeasi distanta parcursa pe jos te oboseste mai mult, chiar la viteze egale.
      Cei care merg repede in zone agglomerate sunt hipster idiotic, echivalentul soferilor care merg cu suta prin oras. Fiecare categorie are idiotii ei.

5. Efrem Zbirul

Hannes Stein – Enciclopedia Lucrurilor Care Ma Sacaie Zilnic / Biciclisti.
    Fenomenul s-a globalizat.
    In Timisoara, azi, in trecere fiind, am stat 25 de minute sa treaca o turma de biciclisti.
    E ok sa fie piste de biciclisti dar atunci putem cere de la ei o minima respectare a normelor de circulatie.
    In urbea de care ziceam mai sus e ciudat rau, pistele sunt pe trotuar, biciclistii merg pe piste in contrasens desi se vad clar sagetile desenate pe pista. Se zborsesc la pietonii care indraznesc sa nu-i vada venind din spate sau la doua mamici care merg una langa alta cu carucioarele ca doar se afla pe pista lor.
    In fine, eu le-as da examen ca la soferi.

Nota de subsol: Dubios bookfest-ul in TM.

1. alex

Pistele sunt pe trotura in foarte multe orase, chiar si la vest de noi. La urma urmei, pistele de biciclete au fost trasate multi ani dupa ce infrastructura fusese construita, asa ca ori le tragi pe trotuar ori pe strada.
      In TM exista pe alocuri trotuare inutil de largi, pe care incap 10 mamici cu carut de copil una langa alta. E logic sa tragi pista pe trotuar.
      TM e in general prietenoasa cu biciclistii, pentru ca nu ai de urcat niciun deal serios, iar centrul e relativ restrans ca suprafata.
      Mersul pe contrasens nu incurca neaparat, totul e sa nu o faci pe distante mari.
      Referitor la mersul pietonilor pe pistele de biciclete, pietonii nemti (nemtii aia adevarati, de la mama lor) au o vorba: “Achtung, Fahrrad!”. Ghici in ce situatii se spune si ce consecinte are.